Tvorba a úprava grafiky je jeden z oborů, na který nutně nepotřebujete žádné speciální školy. Buď na to máte talent a cit, nebo ne. Pojďme si společně projít, jak dosáhnout té nejlepší tvorby i v letošním roce.
Trendy se inspirujte, ale nekopírujte je
Grafické trendy v roce 2019 jsou poměrně jasné. Jsou to živé a výrazné barvy s rafinovanými přechody, které dávají možnost vyniknout retina obrazovkám a stále kvalitnějším displejům telefonů na maximum. Jsou to animace, izometrické ilustrace i přechod do rozšířené reality. To ale nutně neznamená, že to všechno musíte dělat i vy. Každý projekt je jiný a nikde není psáno, že retro “devadesátková” grafika a barvy už nikde nesmí být. Možná právě naopak.
Najděte balanc mezi kreativitou a požadavky klienta
Znáte ten pocit, když váš potenciální zákazník vysloví přání a vám hned v hlavě začnou tryskat ty njeoriginálnější nápady, které svět ještě neviděl? Pak si dejte nádech, výdech a zeptejte se klienta také na to, jaká je jeho představa, požadavky a cíle. Jen díky dobře řízené spolupráci mohou vzniknout designově zajímavá, ale zároveň funkční řešení.
Vnímejte vše jako celek
Co to znamená? Právě to, co jsme zmínili výše. Vámi vytvořený design nebo grafika musí zapadat nejen do požadavků, ale i do celého konceptu, vize a identity společnosti nebo produktu. Zamyslete se vždy nad tím, jaký typ byznysu před sebou máte a snažte se jej vnímat jako celek. Jak ho právě vaše práce může posunout nebo ovlivnit.
Snažte se tvořit ve “flow”
Práce grafika je většinou spojena také s větší pracovní volností. Využijte toho a snažte se skutečně kreativní věci tvořit tehdy, když to tak cítíte a když se na to cítíte. A v tu chvíli nepřestávejte! Tohle sice není úplně příjemná zpráva pro klienty nebo zaměstnavatele, ale občas prostě ty nejlepší nápady vznikají pozdě v noci, a občas je holt potřeba pár dní si na ně počkat.
Najděte si důvody, proč se posouvat
Pokud chcete v roce 2019 patřit na špičku, nebo být dokonce nejlepší, pak pro to musíte něco udělat. Sledujte své oblíbené grafické designéry a jejich tvorbu, zkoušejte stále nové nástroje a metody, nebo občas vyrazte na nějakou kreativní konferenci. Je důležité posouvat se. Hlavně ale musíte sami vědět, co je vaším cílem a proč to děláte. Máte to? Pak jste na té nejlepší cestě.

Komentáře